Fiat Freemont uspěl v prestižním hodnocení bezpečnosti Euro NCAP a získal nejvyšší možný počet hvězdiček. Pět hvězdiček je maximální ohodnocení, které je nejbezpečnějším vozům udělováno nezávislým konsorciem od roku 1997 v náročných nárazových testech. Ve stejném testu byla Lancia Voyager ohodnocena čtyřmi hvězdičkami, jen těsně nezískala maximální počet, což svědčí o výrazném zlepšení oproti modelu testovaném v roce 2007.

Hodnocení Euro NCAP je o to důležitější, že od roku 2009 přešlo konsorcium Euro NCAP na nový systém hodnocení, který se zaměřuje na čtyři testované oblasti: ochranu dospělých cestujících, dětských pasažérů, ochranu chodců a nově na oblast bezpečnostních systémů. Posuzovány jsou rovněž prvky zamezující nebo zmírňující zranění cestujících, jako jsou bezpečnostní pásy a připomínání jejich zapnutí, elektronický stabilizační systém ESP či omezovač rychlosti. Dosažení pěti hvězdiček je tak rok od roku obtížnější.

Toto významné ocenění opět potvrzuje mimořádné úsilí skupiny Fiat Group v ochraně všech účastníků silničního provozu. Vynikající výsledky jen potvrzují, že skupina zavedla nejpokročilejší elektronická zařízení (mnohé z nich již ve standardní výbavě vozů) zvyšující bezpečnost cestujících a snižující riziko nehody. Patří mezi ně například protiprokluzový systém kontroly trakce, asistent nouzového brzdění nebo ochranu proti převrácení přívěsu. Je toho ale mnohem více. Dalším extrémně důležitým prvkem je rovněž systém automatického monitorování tlaku v pneumatikách.

 

K celkové ochraně cestujících rovněž přispívá 6 airbagů ve standardní výbavě. Samozřejmostí jsou tříbodové bezpečnostní pásy s dvojitými předpínači a omezovači zatížení. Vynechat nelze ani další prvky ochrany cestujících, jde o samotnou karoserii, kapotu, dveře, výstuhu v přístrojové desce, sedadla nebo bezpečnostní sloupek volantu.

Zvláštní pozornost byla věnována ochraně chodců. Fiat Freemont je vybaven pokročilým systémem, který detekuje náraz do nohy kolemjdoucího. V pouhých několika tisícinách sekundy se kapota vozu nadzvedne tak, aby oddálila pevné součásti pod kapotou a zmírnilo se tak riziko poranění hlavy chodce. Navíc jsou přední sedadla vybavena mechanismem, který v případě nárazu jiného vozidla zezadu přisune opěrku hlavy blíže k hlavě cestujícího a sniží tím poranění krční páteře.

U tohoto modelu byly provedeny tisíce hodin virtuálních simulací, testování součástek a subsystémů, více než 200 simulací na hydropneumatické testovací stolici a více než 80 nárazových testů zkoumajících čelní a boční náraz, převrácení a posun, a to při různých rychlostech a do různých překážek a zaměřujících se na ochranu cestujících s různou výškou a váhou. Tato čísla svědčí o péči a úsilí, které skupina Fiat věnuje svým modelům. Řada z nich je v oblasti bezpečnosti na vrcholu segmentu.

Tisková zpráva/-PS-

Líbil se vám článek? Sdílejte ho s ostatními na sociálních sítích.