ERC Barum Czech Rally Zlín 2014 – velké finále

Autor: Tomáš Junek - 1. 9. 2014


Neděle se, co se týče počasí, také vydařila, a v ten den jsem ho potřeboval víc než v těch předešlých. Měl jsem totiž naplánováno objet hned tři stanoviště na třech různých eRZetách Barum Czech Rally Zlín 2014 a navíc jsem chtěl stihnout slavnostní vyhlášení vítězů v centru Zlína. No, musím vám přiznat, že jsem si nemyslel, že to stihnu, ale nakonec to všechno dobře dopadlo.

Výše zmíněnými eRZetami byly rychlostní zkoušky 12, 13 a 14, nebo-li Kudlovice, Zádveřice a Pindula. Všechny tři nabízely výjimečnou podívanou i když každá trochu jinou.

Na RZ Kudlovice jsem stál v úseku průjezdu úžasnou vracečkou do mírného kopce. Tam jsem si užil jak auta, tak prachu při otočkách přes ruční brzdu.

Zádveřice nabídly podívanou rychlého průjezdu z kopce s mírnou zatáčkou. Nebylo se tedy čemu divit, když se jezdci dostávali na samotnou hranici rychlostních limitů svých vozů. Prostě to jen svištělo.

Úsek Pindula se vyznačoval dvěma zatáčkami, které nebyly úplně pomalé, jak se na první pohled zdálo. Není se ani čemu divit, ono je totiž slovo „pomalé“ ve slovníku ERC pokládáno za sprosté slovo, takže jsem byl více než mile překvapen, jak úžasná podívaná mě čekala i zde.

Nakonec jsem se dopravil do Zlína a shlédl jsem slavnostní ceremoniál vyhlášení vítězů. Průběžné vedení ve čtyřiačtyřicátém ročníku  Barum Czech Rally Zlín si bezpečně pohlídal Václav Pech  se svým vozem Mini John Cooper Works S2000 a s téměř minutovým náskokem dokráčel po jedenácti letech ke druhému vítězství ve Zlíně. Získal tak již sedmý český titul!

Velké finále se odehrálo v boji o druhé  místo při závěrečné rychlostní zkoušce. Poslední úsek přinesl velké drama, z něhož vyšel vítězně Sepp Wiegand s továrním vozem Škoda Fabia S2000 . Německý jezdec stáje Škoda Motorsport nakonec porazil v boji o stříbrný věnec Tomáše Kostku s vozem Ford Fiesta R5 o pouhé 0,2 vteřiny.

1. Václav Pech – Petr Uhel (CZE, Mini John Cooper Works S2000) 2:16:28,7 h
2. Sepp Wiegand – Frank Christian (DEU, Škoda Fabia S2000) + 51,5 s
3. Tomáš Kostka – Miroslav Houšť (CZE, Ford Fiesta R5) + 51,7 s
4. Jaroslav Orsák – David Šmeidler (CZE, Škoda Fabia S2000) + 1:12,8 min
5. Jaromír Tarabus – Daniel Trunkát (CZE, Škoda Fabia S2000) + 1:13,6 min
6. Kajetan Kajetanowicz – Jaroslaw Baran (POL, Ford Fiesta R5) + 1:14,4 min
7. Ott Tänak – Raigo Mölder (EST, Ford Fiesta R5) + 2:41,5 min
8. Martin Vlček – Richard Lasevič (CZE, Škoda Fabia S2000) + 5:30,2 min
9. Antonín Tlusťák – Ladislav Kučera (CZE, Škoda Fabia S2000) + 6:05,8 min
10. Bruno Magalhaes – Carlos Magalhaes (PRT, Peugeot 208 T16) + 7:07,3 min

Štítky: , , , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru