Dacia Lodgy Glace

DACIA LODGY GLACE: Vůz ani nadcházející sezóna ANDROS TROPHY nabude jako dřív

Autor: Pavel Srp - 22. 11. 2011


Dacia Lodgy Glace je energií oplývající sourozenec budoucího sériově vyráběného rodinného vozu, který bude na jaře 2012 představen na mezinárodním ženevském autosalonu! Jeho jméno svými mluvnickými kořeny evokuje prostornost, obyvatelnost a rodinný život. Značka Dacia, jako vždy smělá ve svých plánech a připravená odpovědět na ty nejodvážnější sportovní výzvy, se rozhodla, že letošní sezóna a její 3. účast v ledovém šampionátu budou jiné, než by kdo čekal. Neváhá měnit zažité zvyklosti a rallye Andros Trophy tak poprvé ve své historii zažije účast vozu MPV.

O zpestření sezóny se bude starat ne jeden, ale hned dva vozy Lodgy Glace, které stanou na startu každého závodu: za volant prvního vozu usedne Alain Prost, vicemistr šampionátu Andros Trophy z let 2010 a 2011 s vozem Dacia Duster Glace. Druhý vůz  Lodgy Glace bude pilotovat jeho syn, Nicolas Prost, a Evens Stievenart, spolujezdec a spoluvítěz Alaina Prosta při posledním finále na  Stade de France. Společný cíl – vítězství, se výmluvně stává záležitostí rodiny, přátelství a dvou rodinných vozů!

Lodgy Glace byl sestrojen speciálně pro tento atypický závod, který je v prostředí automobilového sportu považován za jeden z nejtěžších. Technické specifikace a nařízení pro vozy, které se účastní závodů Andros Trophy, jsou velmi striktní a vztahují se téměř na všechny části vozu (rozměry podvozku, převodovka, pneumatiky) včetně použitých materiálů. Smyslem nastavených specifikací je omezit kompletní a nákladné technologické úpravy vozů. Je to závod, ve kterém se vyzdvihuje efektivita vozidel a schopnosti pilotů, soupeří spolu jednoduchost a inteligentní řešení, což přesně odpovídá filosofii značky Dacia.

Závodní speciál Lodgy Glace je dílem vývojových týmů Tork Engineering (koncepce, výroba, montáž) a Sodemo (motor). Do jeho vývoje se promítly veškeré zkušenosti odborníků divize Renault Sport Technologies (RST) – po celou dobu realizace vkládá RST do tohoto projektu své technické know-how a důvěrnou znalost prostředí nejvyšších automobilových soutěží. Je jako dirigent orchestru, který zajišťuje vzájemnou souhru všech jeho členů – partnerských společností, jednotlivých profesí (design, vývoj, konstrukce), značky Dacia a pilotů.

Dacia Duster Ice Racer přišel ještě před sériovým Dusterem. Měl motor V6, pneumatiky s hřeby a byl úspěšný v závodech

Lodgy Glace využívá technických řešení, které se osvědčily již u jeho předchůdce, vozu Dacia Duster Glace, a úprav speciálně nastavených pro tento nový vůz. Z pohledu techniky je na Andros Trophy vše postaveno na malých detailech, ty ovšem mohou při samotném závodě hrát hlavní roli. Zkušenosti a výsledky analýz předchozích ročníků se promítly do zlepšení:

  • tlumičů: na testovací lavici CERAM se 4 zvedáky proběhla simulace podmínek z tratí závodů loňského ročníku, aby bylo možné najít nastavení tlumičů odpovídající novým parametrům otáčení kol.
  • výkonnosti motoru: hlavní práce v průběhu uplynulé sezóny spočívala ve zvýšení výkonu v nízkých otáčkách. Tento rok se zvýšila i maximální výkonnost motoru.
Štítky: , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru