Dacia Lodgy « Glace » je energií oplývající sourozenec budoucího sériově vyráběného rodinného vozu, který bude na jaře 2012 představen na mezinárodním ženevském autosalonu! Jeho jméno svými mluvnickými kořeny evokuje prostornost, obyvatelnost a rodinný život. Značka Dacia, jako vždy smělá ve svých plánech a připravená odpovědět na ty nejodvážnější sportovní výzvy, se rozhodla, že letošní sezóna a její 3. účast v ledovém šampionátu budou jiné, než by kdo čekal. Neváhá měnit zažité zvyklosti a rallye Andros Trophy tak poprvé ve své historii zažije účast vozu MPV.

O zpestření sezóny se bude starat ne jeden, ale hned dva vozy Lodgy « Glace », které stanou na startu každého závodu: za volant prvního vozu usedne Alain Prost, vicemistr šampionátu Andros Trophy z let 2010 a 2011 s vozem Dacia Duster « Glace ». Druhý vůz  Lodgy « Glace » bude pilotovat jeho syn, Nicolas Prost, a Evens Stievenart, spolujezdec a spoluvítěz Alaina Prosta při posledním finále na  Stade de France. Společný cíl – vítězství, se výmluvně stává záležitostí rodiny, přátelství a dvou rodinných vozů!

Vůz Lodgy « Glace » byl sestrojen speciálně pro tento atypický závod, který je v prostředí automobilového sportu považován za jeden z nejtěžších. Technické specifikace a nařízení pro vozy, které se účastní závodů Andros Trophy, jsou velmi striktní a vztahují se téměř na všechny části vozu (rozměry podvozku, převodovka, pneumatiky) včetně použitých materiálů. Smyslem nastavených specifikací je omezit kompletní a nákladné technologické úpravy vozů. Je to závod, ve kterém se vyzdvihuje efektivita vozidel a schopnosti pilotů, soupeří spolu jednoduchost a inteligentní řešení, což přesně odpovídá filosofii značky Dacia.

 

Závodní speciál Lodgy « Glace » je dílem vývojových týmů Tork Engineering (koncepce, výroba, montáž) a Sodemo (motor). Do jeho vývoje se promítly veškeré zkušenosti odborníků divize Renault Sport Technologies (RST) – po celou dobu realizace vkládá RST do tohoto projektu své technické know-how a důvěrnou znalost prostředí nejvyšších automobilových soutěží. Je jako dirigent orchestru, který zajišťuje vzájemnou souhru všech jeho členů – partnerských společností, jednotlivých profesí (design, vývoj, konstrukce), značky Dacia a pilotů.

Lodgy « Glace » využívá technických řešení, které se osvědčily již u jeho předchůdce, vozu Dacia Duster « Glace », a úprav speciálně nastavených pro tento nový vůz. Z pohledu techniky je na Andros Trophy vše postaveno na malých detailech, ty ovšem mohou při samotném závodě hrát hlavní roli. Zkušenosti a výsledky analýz předchozích ročníků se promítly do zlepšení:

  • tlumičů: na testovací lavici CERAM se 4 zvedáky proběhla simulace podmínek z tratí závodů loňského ročníku, aby bylo možné najít nastavení tlumičů odpovídající novým parametrům otáčení kol.
  • výkonnosti motoru: hlavní práce v průběhu uplynulé sezóny spočívala ve zvýšení výkonu v nízkých otáčkách. Tento rok se zvýšila i maximální výkonnost motoru.

Tisková zpráva/-PS-

Líbil se vám článek? Sdílejte ho s ostatními na sociálních sítích.