Vzpomínáte si na to, když před pár lety (v roce 2001) představila automobilka Renault model Clio V6 Renault Sport? Někdy původně šlo o Renault Clio, který však prošel obrovskými změnami. Jeho karoserie byla na obě strany rozšířena o desítky centimetrů a na místo zadních sedaček a zavazadlového prostoru putoval motor V6 z manažerské Laguny. A proč o tom píšu? Protože něco ještě o trochu extrémnějšího teď předvádí převlečená nejmenší Toyota v podobě Aston Martinu Cygnet.

Aston Martin vzal svůj malý Cygnet a udělal z něj opravdové GT. V této variantě už pro mě sice úplně postrádá tohle auto smysl, protože do města bude nepoužitelné a emise celé flotile rozhodně nesníží, ale palec nahoru pro jejich odvahu!

 

Pod kapotou tohoto prcka byl prý nainstalován velký osmiválec z modelu Vantage. Nevíme, jestli je to varianta s objemem 4,3 litru a o výkonu 280 kW/380 koní nebo větší 4,7 litru o výkonu 313 kW/420 koní, ale to je asi jedno…Oproti původní „jednatrojce“ se stovkou koní to je obrovský rozdíl v obou případech!

Kromě motoru doznaly změny také další součásti auta. Nové jsou prvky karoserie, která doznala pár centimetrů rozšíření a objevilo se na ni více průduchů na přístup čerstvého vzduchu nejen k motoru, ale také k brzdám. Více informací však nemáme, třeba časem…

-PS-

Líbil se vám článek? Sdílejte ho s ostatními na sociálních sítích.