bugatti-eb110-ss-prototyp-na-prodej

Když se řekne Bugatti, spoustě lidí se vybaví hlavně modely Veyron a Chirón. V moderní historii je ale ještě jeden model, který je ve stínu těchto dvou velikánů. Jde o Bugatti EB110, jehož prototyp si budete moci brzy koupit.

Jde o auto z éry ještě před tím, než značku Bugatti koupil koncern Volkswagen. Nejde navíc o jen tak ledajaký prototyp, jde rovnou o supersportovní verzi Bugatti EB110 SS. SS v názvu ale značí „Sport Stradale“, nikoliv právě supersport.

Tento prototyp pochází z roku 1993. Verze SS měly oproti „obyčejným“ EB110 GT výkon zvýšený z 412 kW/560 koní na 450 kW/612 koní při 8250 otáčkách za minut. Tyto hodnoty produkoval poměrně malý motor, ovšem s na tu dobu supermoderní technikou. 3,5litrový vidlicový dvanáctiválec pod kapotou byl už tenkrát (EB110 se vyrábělo mezi lety 1991 – 1995) přeplňovaný čtyřmi turbodmychadly. Zejména v dnešní době je také zajímavé, že všechny modely EB110 měly manuální šestistupňovou převodovku.

Toto konkrétní auto je vzácné nejen tím, že jde o jeden z 36 vyrobených modelů SS, ale zejména tím, jakou má historii. Jde o vůz s číslem karoserie PCD39006, jenž byl používán pro účely homologace. V dubnu 1993 posloužilo auto k homologaci karoserie. V červnu téhož roku dostalo motor s výrobním číslem 009, pohon pouze zadních kol a posloužilo k homologačním testům spotřeby paliva. Později dostalo opět nový motor a standardní pohon všech kol. Nový motor pocházel původně z jiného prototypu, kterým bylo Bugatti EB110 GT (výrobní číslo MCD39006), který posloužil ke stanovení světového rychlostního rekordu, jenž činil 342,7 km/h.

Stav vozu je perfektní, bez jediné vady. Vždyť má najeto pouhých 3300 kilometrů. Auto je registrováno ve Velké Británii, je k němu kompletní historie, ale i dokumenty. Prodej se odehraje v únoru v Paříži a očekává se cena mezi 850 tisíci až 1,1 milionu eur (cca 21,7 milionu – 28,1 milionu korun). Nabídku najdete ZDE.