V nejbližších měsících si plánuje koupit automobil 35 % návštěvníků vybraných serverů české internetové jedničky Seznam.cz. Vyplývá to z výsledků průzkumu, který si udělal server Sauto.cz mezi svými uživateli. Nejčastěji hledají automobil pomocí Internetu (85 % dotázaných) a rozhodují se zejména podle ceny a stáří vozidla. Průzkum potvrdil i dominanci tří značek na českém trhu – domácí Škody a Volkswagenu spolu s Fordem.

Podle průzkumu se při nákupu vozidla 88 % Čechů nejvíce orientuje podle ceny vozu. Druhým nejdůležitějším parametrem výběru je pro 86 % dotázaných rok výroby. Každý třetí rovnou vybírá z nabídky nových aut (další třetina pak mezi vozy se stářím 3–9 let). Ruku v ruce s rokem výroby jde i stav najetých kilometrů. Toto jsou pro většinu zájemců základní parametry, které rozhodují o koupi automobilu. Velkou roli při výběru pak samozřejmě hraje také značka automobilu (až pro tři čtvrtiny zájemců), méně již pak rozhoduje konkrétní model z dané značky (61 %).

 

Patrný je i rozdíl v chování zástupců obou pohlaví na on-line serverech zaměřených na prodej automobilů. Nákup automobilů je totiž v České republice stále větší doménou mužů. Zatímco jen tři z deseti žen navštívily Sauto.cz, protože zrovna o koupi auta uvažují, u mužů je to až 42 %.

Zajímavým výsledkem průzkumu je posun vnímání automatické převodovky českými řidiči. Ještě před několika lety by o „automatu“ uvažovala jen velmi úzká skupina lidí. Dnes je téměř čtvrtina z nich ochotna pořídit si automobil s automatickou převodovkou. Drtivá většina Čechů ale stále preferuje dojem větší kontroly nad vozidlem a jako nutnou podmínku koupě až 77 % uvádí manuální převodovku.

Věčný boj vládne také v nekonečných hospodských diskuzích českých automobilistů, zda je lepší vznětový nebo zážehový motor. A jak se nakonec Češi v praxi rozhodují? 45 % procent by na pumpě raději tankovalo benzín, u stojanu s naftou by se naopak chtělo zastavit 35 % lidí. Jen dvěma z deseti na typu motoru vůbec nezáleží.

Kromě těchto specifik se Češi zajímají i o technické parametry vozu, na které začínají být stále více nároční. Naprostou samozřejmostí je pro nákup auta posilovač řízení (98 %), airbagy (84 %) a ABS (78 %). Navíc se stáváme čím dál pohodlnějšími – už 22 % lidí požaduje ve výbavě parkovací senzory. Naopak většině respondentů nezáleží na tom, zda bude mít jejich budoucí auto navigaci nebo vyhřívaná sedadla.

Zdroj: Sauto.cz/-PS-

Líbil se vám článek? Sdílejte ho s ostatními na sociálních sítích.