Porsche-Cayenne-S-E-Hybrid

Elektřina je čím dál tím častější součástí automobilového světa, dostávají ho nejen „ekologické“ modely, ale také ty sportovní. Těm pomáhá často eliminovat prodlevu před roztočením turbodmychadel a navíc snižuje papírovou spotřebu paliva. Porsche prý i díky tomu bude už do 8 let prodávat více než polovinu modelů s nějakým způsobem elektrifikovaným pohonem.

V současné chvíli nabízí Porsche šest modelů s plug-in hybridním pohonem, a prodeje jsou v řádech jednotek procent. Podle šéfa zastoupení značky na americkém kontinentu Klause Zellnera však bude značka prodávat v roce 2025 více než polovinu elektrifikovaných modelů. Pro magazín Green Car Reports také řekl, že zákazníci, kteří si již dnes elektrifikovaný model koupili, jsou s ním spokojení a oceňují jeho kvality. Tvrdí také, že verze E-hybrid přinesly stuttgartské značce nejvíce nových zákazníků napříč celým automobilovým trhem.

V roce 2025 budou v prodejích prý stále převažovat plug-in hybridní verze, ale za dalších pár let se bude situace obracet spíše k elektromobilům s bateriovými články. V elektrifikovaném pohonu s vodíkovými články příliš úspěchu nevidí.

 

A Porsche tomuto trendu jde naproti. Už v roce 2020 představí značka plně elektrický sedan na bázi konceptu Mission E. Má jít o model s dojezdem až 500 km, s možností externího dobíjení a velikostně menším než je Panamera. Slibuje, že z 0 až do 80 % se nabije do pouhých 20 minut. Jiné zprávy také slibovaly, že v nejbližší době nás naštěstí nečeká elektrická budoucnost ikony značky, modelu 911.