Mercedes-Benz máme v oblibě mimo jiné z toho důvodu, že drží při životě motory, které u většiny ostatních automobilek pomalu, ale jistě umírají. A když se k tomu přidá ještě Brabus, většinou vznikne monstrum, které zaslouží obdiv. Do této kategorie zcela jistě spadá také upravený Mercedes-AMG S 65 Coupé.

Nese název Brabus Rocket 900 Coupé, a kdo alespoň trochu zná úpravce Brabus, už tuší s čím máme tu čest. Ve svém standardním provedení má S 65 Coupé z přeplňovaného dvanáctiválcového motoru výkon 630 koní (463 kW) v rozmezí 4 800 až 5 400 otáček a točivý moment vrcholí hodnotou 1 000 Nm. Brabus se do tohoto agregátu pustil pořádně od podlahy. Původní šestilitrový objem válců byl převrtán na 6,3 l, dostal větší turbodmychadla a změny se dotkly prakticky všech jeho součástí od sání přes vstřikování paliva až po výfukový systém.

Tyto úpravy mají za následek těžko uvěřitelný výkon 900 koní (662 kW) při 5 000 otáčkách za minutu a točivý moment vrcholící hodnotou 1 500 Nm při 4 200 ot./min. Točivý moment bylo však potřeba kvůli životnosti pohonného ústrojí trochu umírnit. Elektronika ho snížila na 1 200 Nm. Vzhledem k tomuto výkonu musela být upravena sedmistupňová automatická převodovka, zesílen byl také samosvorný diferenciál.

 

Sám Mercedes-Benz nabízí model S65 Coupé pouze s pohonem zadních kol, ani v případě tohoto 900 koňového monstra se nic nezměnilo. Kupé má akceleraci z 0 na 100 km/h zvládnout za 3,7 s a z 0 na 200 km/h zrychlí za 9,1 s. Maximální rychlost se pohybuje okolo 350 km/h.

Zbytek úprav se nese v běžném scénáři Brabusu. Sada karbonových lišt pro přední i zadní nárazník, nové jsou i vnější kryty zpětných zrcátek a několik dalších detailů. Vybírat můžete také design a velikost litých kol. K dispozici budou buď 20″ nebo 21palcová kola. Volitelné je pak snížení světlé výšky a to o 15 mm. Změny v interiéru jsou na fotografiích pouze ilustrativní. Tady bude záležet na vašem osobním vkusu a počtu cifer na účtě. Brabus vám rád vyhoví.