M4 CS vyplňuje mezeru v nabídce mezi BMW M4 s paketem Competition a nekompromisním, na okruhy zaměřeným BMW M4 GTS. BMW M4 CS s výraznějším sportovním vzhledem pokračuje v desítky let trvající tradici úspěšných speciálních edicí M modelů, sahající až do roku 1988, kdy bylo představeno BMW M3 Sport Evolution E30. Nové BMW M4 CS se bude vyrábět v původní továrně BMW v Mnichově.

Vysokovýkonný 3.0litrový motor modelu BMW M4 CS má oproti BMW M4 s paketem Competition o 10 koní vyšší výkon a celkově dosahuje 460 koní. Nejmodernější technologie M TwinPower Turbo umožňuje BMW M4 CS pokořit hranici 100 km/h z klidu za méně než 4 sekundy, přesně za 3,9 s. Maximální rychlost BMW M4 CS, které je standardně vybaveno paketem M Driver’s, je elektronicky omezena na 280 km/h. S dvojicí jednokomorových turbodmychadel, mezichladičem stlačeného vzduchu, vysokotlakým přímým vstřikováním paliva, proměnným zdvihem ventilů VALVETRONIC a plně variabilním časováním Double-VANOS tento řadový šestiválec miluje otáčky, ale současně již od nízkých otáček generuje mohutný točivý moment.

BMW-M4-CS

 

M4 CS je standardně vybaveno sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou M DTC Drivelogic. Tato špičková převodovka je vybavena vlastním chladičem oleje a dovoluje automatické změny rychlostních stupňů, stejně jako manuální řazení prostřednictvím řadicích páček na volantu. Změny rychlostních stupňů probíhají během zlomku sekundy bez přerušení dodávky výkonu ke kolům.

Maximální přilnavost za všech okolností zajišťuje stabilizační systém DSC (Dynamic Stability Control), jehož součástí je režim M Dynamic Mode (MDM) a aktivní M diferenciál. Regulační systémy Adaptivního M podvozku, DSC a aktivního M diferenciálu byly upraveny tak, aby odpovídaly dynamickým požadavkům BMW M4 CS. Ke změnám došlo také u nastavení elektromechanického posilovače řízení. Řidič může přizpůsobit nastavení řízení či podvozku svým osobním preferencím nebo charakteru trasy. V tomto ohledu lze zvolit jeden ze tří jízdních režimů (Comfort, Sport a Sport+) pouhým stiskem tlačítka. Zatímco režim Comfort je zvláště vhodný pro silnice se špatným povrchem, jízdu po městě a krátké trasy, Sport bude tím správným nastavením pro nadšené řidiče, kteří chtějí posouvat své limity na venkovských silnicích.

Jako doma se na okruhu cítí i kola z lehkých slitin (9J x 19 vpředu a 10J x 20 vzadu), navržená exkluzivně pro M4 CS a obutá do pneumatik Michelin Pilot Sport Cup 2 (265/35 R19 vpředu a 285/30 R20 vzadu). Tyto „semi-slickové“ pneumatiky, které zároveň disponují schválením pro silniční provoz, nabízejí nepřekonatelnou přilnavost a výjimečnou příčnou stabilitu ve vysokých rychlostech na okruhu, stejně jako optimální trakci na výjezdech ze zatáček. M4 CS lze také bez příplatku objednat se silničními pneumatikami Michelin Sport.

Hlavním cílem interiéru nového BMW M4 CS je vytvořit sportovní atmosféru. Lehká M sportovní sedadla čalouněná kombinací kůže a alcantary vytvářejí dynamický charakter, dalšími speciálními prvky jsou výplně dveří ze slisovaných přírodních vláken s poutky na zavírání. Kapota s charakteristickým vyboulením v zadní části i střecha jsou vyrobeny z lehkého, extrémně tuhého a moderního materiálu CFRP (uhlíkovými vlákny vyztuženého plastu).

Bohaté využití kůže a alcantary dovoluje M4 CS vytvořit působivé a vyvážené prostředí se sportovním charakterem a nezaměnitelným stylem. Žádný řidič M4 CS nebude muset dělat kompromisy v oblasti radosti z jízdy. Mezi standardní výbavu na palubě patří automatická klimatizace, HiFi aparatura BMW Professional, přizpůsobená specifickým akustickým požadavkům M4 CS, nebo navigační systém Professional.

Líbil se vám článek? Sdílejte ho s ostatními na sociálních sítích.