Bentley Continental Supersports: Nejrychlejší a nejvýkonnější z rodu

Autor: Tisková zpráva - 30. 1. 2017


Bentley Motors představuje svůj dosud nejrychlejší a nejsilnější výrobní model: nové Bentley Continental Supersports. Díky maximální dosahované rychlosti 336 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za 3,5 vteřiny je nový Continental Supersports nejrychlejším a nejsilnějším luxusním čtyřsedadlovým vozem na světě.

Také jeho sourozenec s plátěnou střechou, Continental Supersports Convertible, je nejrychlejším čtyřsedadlovým kabrioletem na světě. Sprint z 0 na 100 km/h za 3,9 vteřiny a je schopen přitom dosáhnout maximální rychlosti 330 km/h.

Díky silnému motoru Bentley W12, který byl pro model Supersports speciálně upraven a vybaven novými vysokovýkonnostními turbodmychadly a dalšími prvky. Díky systému rozložení točivého momentu je Continental Supersports mrštný, ale zároveň silný. Jedinečné stylingové prvky uvnitř vozu i na karoserii propůjčují novému modelu atletičtější vzhled, a podtrhují tak jeho výkonnostní potenciál.

Continental Supersports nabízí rychlost supersportovního vozu a vysoce koncentrovaný jízdní zážitek. Nedělá však kompromisy ani pokud jde o vytříbenou kvalitu jízdy, na kterou jsou zákazníci u modelů Continental zvyklí. Díky tomuto spojení extrémního luxusu a výkonu je Supersports modelem, který zároveň definuje i ovládá třídu vozů grand touring.

Wolfgang Dürheimer, předseda představenstva a generální ředitel Bentley Motors uvedl: „Název Supersports je pro Bentley legendou. Od vůbec prvního modelu Supersports z dvacátých let dvacátého století, přes Continental Supersports z roku 2009, až po dnešní třetí ztělesnění tohoto ikonického modelu – je to název, který vyvolává nadšení, touhu a vzrušení. Pouze Bentley může vytvořit vůz, který v sobě dokáže takto spojit ohromné výkony a bezkonkurenční luxus.“

Extrémní síla a točivý moment; vynikající výkony

Speciálně vyráběný pohon s motorem Bentley W12 v sobě spojuje extrémní sílu a točivý moment, a nabízí tak vzrušující výkony.

Klíčem k vyššímu výkonu modelu Supersports je nová konstrukce vysokokapacitních turbodmychadel a upravený systém chlazení přeplňovaného vzduchu. Ten zvyšuje tlak v turbodmychadle a dává tak motoru ještě větší sílu. Aby bylo možné této vyšší síly řádně využít, došlo i k úpravám klikového ústrojí Continentalu, včetně hlavních ložisek a ložisek na ojnici.

Tyto úpravy motoru vedly v porovnání s modelem Supersports z roku 2009 k nárůstu o 80 koní a 217 Nm – což je desetiprocentní zvýšení poměru síly k hmotnosti a pětadvacetiprocentní zvýšení poměru točivého momentu k hmotnosti.

Supersports je rovněž vybaven konvertorem točivého momentu, který se rychleji uzamkne a umožňuje tak vozu co nejlépe využít vyššího točivého momentu, který dosahuje 1017 Nm. Akcelerace z nuly je díky tomu ještě rychlejší. Maximální výkon je 522 kW/710 koní.

Aby se tyto úžasné výkony daly také zkrotit, je nový Supersports vybaven výkonnými keramicko-uhlíkovými brzdami s vylepšeným chlazením. Brzdové kotouče jsou největší svého druhu na světě a poskytují vynikající výkony s minimálním snížením výkonu v extrémních podmínkách.

Brzdy se skrývají za lehkými jedenadvacetipalcovými koly z kované lehké slitiny. Společně tak ušetří 20 kilogramů neodpružené hmoty. Dalších pět kilogramů je možné ušetřit s volitelným titanovým výfukovým systémem. Nový model Supersports je nejlehčím ze všech současných vozů Continental GT a je lehčí než čtyřsedadlový model Supersports z roku 2009.

Aby byl zážitek z jízdy ještě mocnější, je výfukový systém vozu upraven tak, aby dýchal volněji a nabízel nezaměnitelnou zvukovou kulisu Bentley, kdy se při přeřazení na nižší rychlostní stupeň ozve zapraskání podobné výstřelu z pušky.

Dokonalé ovládání a luxusní provedení

Těmto výkonům odpovídá také sportovní ovládání vozu. Supersports má speciálně kalibrovanou a modernizovanou verzi systému rozložení točivého momentu, kterou jsme poprvé představili u vozu Continental GT3-R.

Tento dynamický systém během akcelerace na výjezdu ze zatáčky odděleně brzdí přední i zadní kola, aby se zvýšil výkon vozu. Zároveň zachová plnou sílu u nebržděných kol a při zatáčení přibrzdí vnitřní zadní kolo, aby se zvýšila agilita. Má rovněž speciálně vytvořenou, méně rušivě kalibrovanou stabilizaci pro preciznější reakce podvozku.

I u nového Supersports je zachováno rozložení točivého momentu typické pro systém pohonu všech kol Bentley, a to ve prospěch zadní nápravy. Standardně motor posílá 60 procent své síly zadním kolům pro vyrovnanější a sportovnější jízdu, s možností upravit rozložení mezi zadní a přední kola v závislosti na přilnavosti povrchu.

I přesto, že se Supersports soustředí na svižnější dynamiku jízdy, zachovává si dynamické nastavení jeho sníženého a tužšího podvozku všechny kvality nezbytné pro luxusní jízdu i ve chvílích, kdy pasažéři potřebují cestovat na větší vzdálenosti v absolutním pohodlí.

Specifický design naznačuje vysoké výkony

Nový Continental Supersports se může v exteriéru i v interiéru chlubit jedinečnými stylingovými prvky, které odrážejí značné navýšení výkonnosti tohoto špičkového grand toureru.

Změny v exteriéru zahrnují nový tvarový design předního i zadního nárazníku, v němž je integrován karbonový splitter, respektive difuzor, ale také nové rozšířené prahy a nasávače vzduchu na kapotě, rovněž v provedení z karbonového vlákna, boční výdechy na předních blatnících v černém lesku a nový vroubkovaný design koncovky výfuku v černém lesku. Dramatický vzhled karoserie doplňují tmavě tónovaná přední i zadní světla a černé kovové doplňky na mřížce chladiče, světlech, zadním nárazníku, klikách dveří a okenních lištách.

Pro karoserie typu coupé nabízíme i kombinaci volitelného, aerodynamicky konstruovaného zadního spoileru a předního splitteru, nové symboly Supersports, nový černý a lesklý broušený povrch u jedenadvacetipalcových kovaných kol z lehké slitiny a volitelné boční polepy. Dalším volitelným prvkem, který ještě posílí dojem vyšších výkonů vozu, je lesklý kryt motoru z karbonového vlákna ozdobený značkou Supersports.

Nový kabriolet Continental Supersports Convertible nabízí stejný luxus a prvotřídní provedení jako coupé, ale stisknutím jediného tlačítka z něj vytvoříte otevřený tourer, za kterým se budou všichni otáčet. Vícevrstvá plátěná střecha zajišťuje prvotřídní provedení a zvukovou izolaci. Byla podrobena nejpřísnějším testům za nejrůznějších podmínek, od -30°C do +50°C či více, a je tedy nejen schopna odolat monzunovým dešťům, ale i za těch nejchladnějších dnů dokáže ve vnitřním prostoru zachovat příjemné teplo bez nejmenších známek průvanu.

Další praktická funkce, ohřívání krku, umožňuje pohodlnou a příjemnou jízdu s otevřenou střechou i v chladnějších jarních a podzimních dnech. Se sklopenou střechou nabízí kabriolet Continental Supersports Convertible senzační výkony a větší potěšení z jízdy pro všechny smysly. Se zavřenou střechou je pak po celý rok stejně praktický jako jeho protějšek s karoserií coupé.

Uvnitř vozu pak zážitek ze soudobého britského luxusu umocňuje spousta speciálně vyráběných stylingových detailů.

Jedinečného barevného efektu bylo dosaženo použitím tří barev: jde o první tříbarevný interiér v této generaci Continental GT. Nové prošívání ve tvaru kosočtverců na sedadlech a dveřních panelech, provedených v alcantaře, vytváří nový typický rys vozu, a kostkované karbonové obkladové panely Supersports rozšiřují stávající seznam deseti dostupných dýh a technických povrchů. Interiér je doplněn novým vyšívaným emblémem Supersports a pro vůz Supersports speciálně vyráběným volantem a jedinečnou řadicí pákou s prvky v alcantaře.

Řidičům, kteří mají zájem o intenzivnější akustický zážitek, nabízíme možnost titanového výfuku. Kromě toho, jak vzrušující zvuk vydává, titanový systém také snižuje hmotnost vozu.

Pro zákazníky, kteří mají zájem o model Supersports a chtěli by si ho vybavit dalšími osobními prvky, je k dispozici balíček „X Specification“, který zahrnuje osm jedinečných možností dvoubarevného provedení karoserie a karbonová boční zrcátka a pedály. Jeho součástí je také možnost titanového výfuku a karbonového povrchu u interiérových dveřních panelů a krytu motoru a lesklý černý povrch u 21 palcových kovaných kol.

Stejně jako všechny ostatní vozy Bentley můžeme i model Supersports předat zručným a zkušeným řemeslníkům Mullineru, specializovaného karosářského oddělení Bentley, kteří zákazníkovi splní jeho individuální požadavky.

Supersports: Nedostižný luxus a výkony

Model Continental Supersports z roku 2009 si získal celosvětové uznání za unikátní spojení extrémní dynamiky a bezkonkurenčního luxusu.

Nový Supersports v těchto oblastech dosahuje ještě vyšších úrovní konstruktérské dokonalosti. Tento model je nejrychlejším čtyřdveřovým vozem světa, zároveň však zůstává luxusním coupé či kabrioletem pro každodenní vyžití.

Continental Supersports představuje vrchol luxusu a výkonnosti vozů Bentley a je dokonalým ztělesněním modelu, který nastavil laťku luxusu ve třídě grand touring.

Štítky: , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru