Alan Jones, někdejší šampion F1, pochválil nový Lexus IS

Autor: Pavel Srp - 26. 6. 2013


Někdejší šampion Formule 1, Alan Jones, pochvalně zhodnotil Lexus IS nové generace a uvedl, že „posunul brankové tyče“ v otázkách jízdní dynamiky vozů této třídy. Ambasador značky Lexus podrobil nové IS sérii testů na okruhu Motor Sport Park v Sydney, aby se seznámil s vlastnostmi tohoto sportovního sedanu ještě před jeho uvedením na trh.

Dvanáctinásobný vítěz Velké ceny uvedl, že díky tužší karoserii, novému elektrickému posilovači řízení a zdokonalenému zavěšení kol je IS z pohledu řidiče ještě lepší vůz než jeho předchůdce.

„Vylepšení jsou patrná za každé rychlosti,“ uvedl Jones. „Je mnohem tužší, takže se řidiči okamžitě odměňuje skvělou ovladatelností. Ve Formuli 1 musíte mít maximálně tuhý podvozek a potom nechat všechno na zavěšení. To platí i pro IS, ale naštěstí je fantasticky naladěné i odpružení, takže má skvělou přilnavost bez negativních dopadů na jízdní pohodlí.“

U skeletu karoserie nového IS se poprvé uplatnilo lepení kovů, což v kombinaci se spojováním laserem s housenkovými svary zajistilo vysokou celkovou tuhost. Díky využití vysokopevnostní oceli a hliníku je karoserie nyní o 10 kg lehčí. Ve všech variantách se dále používá zdokonalené zavěšení kol, včetně přepracovaného dvojitého lichoběžníkového zavěšení vpředu a nového víceprvkového zavěšení typu multilink na zadní nápravě, což se odrazilo v lepších trakčních schopnostech i jízdní stabilitě.

Ve stupni výbavy F SPORT se uplatňuje adaptivní variabilní odpružení (AVS), které přesně reguluje tlumicí sílu předních i zadních tlumičů v reakci na nejrůznější jízdní podmínky a povrchy; tyto vozy též používají exkluzivní naladění systému zavěšení kol a řízení, v souladu se sportovními ambicemi této modelové varianty.

Jones doplnil, že půvab modelu IS se nevztahuje pouze na lepší dynamické schopnosti, ale i zdokonalené stylistické provedení L-Finesse s charakteristickou maskou ve tvaru vřetene, nebo možnost volby hybridního pohonu.

„Na jedné straně mne příjemně překvapil vzhled tohoto vozu,“ uvedl Jones, „ale i nový interiér a hybridní verze IS 300h, která nabízí nejen skvělou jízdu, ale i úžasnou spotřebu paliva.“

Model IS 300h dosahuje nejnižších emisí CO2 ze všech prémiových konkurentů – pouhých 99 g/km při spotřebě paliva jen 4,3 l na 100 km1.

Jonesovy pochvalné komentáře jednoznačně potvrzují komplexní přístup, který se při vývoji nového IS uplatnil.

Tisková zpráva/-PS-

Štítky: , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru