Dnes se podíváme na zoubek odvěkým americkým rivalům – Viperu a Corvette. Pokusíme se totiž zjistit, který z nich je rychlejší. Tyhle supersilné stroje však nejsou jen tak ledajaké sériovky. Viper se představí ve verzi SRT Viper GTS a Cheverolet Corvette zase ve své nejsilnější variantě ZR1.

Nový SRT Viper GTS disponuje výkonem 640 koní a točivým momentem 814 Nm. Tyto monstrózní hodnoty produkuje ještě extrémnější atmosférický motor s objemem 8,4l v uspořádání válců V10. Ano, čtete dobře 8,4l! Tohle je největší sériově vyráběný motor, montovaný do osobního auta! U Viperu se Američané doslova řídili heslem „objem ničím nenahradíš„. 🙂

 

Potenciál motoru je pak přenášen na zadní kola přes šestirychlostní manuální převodovku. Jako výhodu proti Corvette dostal Viper v této generaci víc inteligence: různé stabilizační a pomocné systémy. Přesto se Viper nejspíš nekrotí snadno. Vždyť na tohle auto se stačí jen podívat a máte dojem, že by vás každou chvilku mohlo kousnout, stejně jako zmije, jíž má vůz ve znaku.

V případě Chevrolet Corvette ZR1 se vůbec nejedná o takovou novinku jakou je Viper, vždyť se vyrábí již přes 8 let, ale nová generace je už za rohem… Přesto si myslím, že tohle auto má dozajista své kouzlo. To kouzlo tkví pod kapotou. Je tam pouze osmiválec do V o objemu 6,2 litru. To ale vůbec nevadí, objem Viperu totiž dohání obrovským kompresorem. Tato kompilace motoru a přeplňování poskytuje výkon 638 koní a kupodivu oproti Viperu ještě větší točivý moment 819 Nm.

Také tady se veškeré síly přenášejí pouze na zadní nápravu přes šestirychlostní manuální převodovku. A abyste tyhle síly dokázali krotit, dostala Corvette do vínku obrovské 394 mm karbonkeramické brzdy. To jsou brzdy větší než v našich končinách většina automobilových ráfků. 🙂

Možná se vám bude zdát, s ohledem na objem a počet válců, že se jedná o souboj Davida s Goliášem a tato pře je už dávno rozhodnuta. Papírové hodnoty jsou však velmi vyrovnané. Jak se ukážou samotné vozy na trati Mazda Raceway Laguna Seca? Nechte se překvapit a shlédněte video.

-TJ-

Líbil se vám článek? Sdílejte ho s ostatními na sociálních sítích.