Mercedes je již po řadu let dobře znám svou precizností.  Ale i ty nejkvalitnější vozy neuniknou všemožným úpravám. Vybrali jsme pro vás 10 podle nás zajímavých úprav. Chybí nám ve výčtu nějaká?


1. Raritní Mercedes-Benz 540K (1937)

 

První opravdová kombinace exkluzivity a běžného auta. Celkem se vyrobilo pouze 406 kusů tohoto skvostu, ale zachovaly se pouze tři. Jeden z nich vlastní známý šéf Formule 1, Bernie Ecclestone, který vůz koupil v roce 2007 za více než 8 milionů dolarů.  Prvního uvedení do výroby se tento vůz dočkal v roce 1936, měl osmiválcový motor, který se mohl pochlubit 180 koňmi a maximální rychlostí 160 km/h. Už v té době zvládal zrychlení z 0 na 100 km/h za 16,4 sekundy. Na čtyřicátá léta docela pecka, nemyslíte?

 

 2. Maybach Edition 125

Při příležitosti oslav 125. výročí společnosti Mercedes-Benz byl připraven dárek v podobě speciálního Maybachu, která nabídla kombinaci šikovně umístěných krystalů Swarovski v interiéru, zadní loketní opěrku s vygravírováným a (pomocí LED) podsvíceným logem Maybach. Na interiéru si Maybach dal však celkově záležet. Sedačky jsou z té nejlepší telecí kůže, prošívané opravdovou stříbrnou nití. Na kůží potažené přihrádce před spolujezdcem je také vyšité logo zakladatele společnosti, pana Wilhelma Maybacha. Ani exteriér nezůstal pozadu. Vůz je nalakován do kombinace Tahiti černé a stříbrné barvy, v předním nárazníku se nachází diodové denní svícení a přepracována byla i maska vozu. Součástí této úpravy byla také nová 19-ti palcová luxusní kola. Vůz jako celek nikdy v prodeji nebyl, ale nadšení zákazníci si tuto úpravu mohli objednat pro svůj „sériový“ vůz.

 

3. Mercedes-Benz G55 AMG pro královskou rodinu

Tento konkrétní model byl vyroben jen v jednom kusu a to jako doprovodné vozidlo pro královskou rodinu v Abú Dhabí. Pod kapotou ukrývá motor o objemu 5,5 litru s výkonem 650 koní.  Ty umí zkrotit vpředu osmipístkové a vzadu čtyřpístkové brzdy, které jsou ukryty za 22″ litými koly. Na karoserii je možné najít řadu uhlíkových komponentů nebo třeba i osm mlhových světlometů, které zaručí dobrou viditelnost i v pouštních bouřích.

 

4. Pozlacený Mercedes Benz c63 AMG 

Když se řekne Perský záliv, první co mě napadne, je ropa a zlato. A proč to píšu? Na tuto C63 AMG, byla jedna z nich použita v hojné míře. Auto je doslova obaleno ve 24 karátovém zlatě a interiér je vyložen těmi nejdražšími kovy. Jméno majitele, vzhledem k jeho bezpečnosti, je stále drženo v tajnosti, ale asi chápu proč… 🙂

 

5. Mercedes Benz SL posázený diamanty

Jak se rychle stát středem pozornosti? Možností je několik, ale tahle patří rozhodně k těm nejzajímavějším (a asi i nejdražším). Znovu se ocitáme v okolí Dubaje, kde si místní šejk rozhodl udělat radost a nechal si své SL posázet diamanty. Ne náhražkami, ale pravými diamanty. Pozornost rozhodně získal a ještě se mu podařilo originálním způsobem „uložit“ spoustu peněz. Teď jen, aby ten kdo diamanty na auto dával, použil kvalitní lepidlo. Přeci jen ztratit kamínek v hodnotě několika milionů není legrace.

 

6. Svatební limuzína Maybach 57 Project Kahn

Speciální „svatební“  Maybach byl představen při příležitosti loňské „královské svatby“ Kate Middleton a prince Williama. První co na něm upoutá pozornost, je luxusní bílá perleť (aby šel princezně k šatům… 🙂 ) a tmavé zadní lampy. Kombinace úchvatná! Interier je vykládán nejkvalitnějším dřevěným obložením, do kterého jsou ručně vyřezávané královské ornamenty. Vůz dostal 22″ kola RS-D Kahn. Třešničkou na dortu je pak SPZ, na které je zkratka ‘4 HRH’. V angličtině to znamená ‘For His Royal Highness’, v češtině pak „Pro jeho královské výsosti“.

 

7. Mercedes 1965 Pullman – Papamobil

Tento „papamobil“ byl vyroben v roce 1965 pro papeže Jana Pavla VI. Jeho součástí jsou mimo jiné neprůstřelná okna nebo speciální polohovatelné zadní sedadlo, na které se papež musel vejít i s tiárou (Papežova vysoká  „čepice“). Interér vozu byl očalouněn do hnědé kůže a palubní deska byla obložena dřevem. Pod kapotou se ukrýval motor V8, který přes neskutečnou váhu auta zvládal „sprint“ z 0 na 100 km/h během 10 sekund. „Pullmanů“ bylo vyrobeno přes 2 600 kusů, ale v tomto speciálním provedení byly vyrobeny pouze tři kusy, a to čistě pro potřeby papeže.

 

8. Mercedes Benz 1970 SWB600 limousine

„obyčejná“ limuzína, ale důvod, proč se toto auto proslavilo je ten, že ho vlastnil sám Elvis Presley. Ten se však podílel i na jeho výrobě. Například lak: Světle modrá pudrová barva, ta byla jednou z Elvisových nejoblíbenějších. Bohužel, v současné době již není auto v originálním stavu. Před pár lety muselo být přelakováno. Interiér byl vyveden v béžovém tónu, od kožených sedaček přes palubní desku. Tento konkrétní kousek byl před pár lety vydražen v aukční síni Bonhams za neznámou částku soukromému sběrateli.

 

9. Mercedes-Benz Brabus S V12 S

Limitovaná edice klasického Mercedesu-Benz S zůstala na první pohled téměř beze změn. Většina úprav se totiž odehrála pod kapotou. Původní Mercedes-Benz S600 s motorem V12 byl upraven na výsledných 730 koní při 5100 otáčkách za minutu.  Z 0 na 100 km/h se tento mastodont dostane za 4 sekundy a jeho maximální rychlost je elektronicky omezena na 340 km/h. Slušná čísla, že?

Pokud byste po něčem takovém zatoužili i vy, budete mít na výběr ještě z dalších možností výbavy. Jsou to například kola z lehkých slitin v rozměrech 17″ až 21″ nebo LED osvětlení celého boku vozu, respektive zespod prahů (to se dá aktivovat na dálku) a je tam proto, abyste viděli na cestu až budete ve tmě svůj Brabus hledat na příjezdové cestě. 🙂 Úpravce si je dobře vědom toho, že rozjet auto na 340 km/h zase takový problém není, umění je pak celý kolos zastavit. Na přední nápravě jsou brzdy s dvanáctipístkovými třmeny a zadní s osmipístkovými. To by mělo bez problémů „zabrat“ i v krizové situaci.

 

10. Maybach 57S pro Samuela L. Jacksona

Samuel L. Jackson je známý fanoušek značky Mercedes-Benz a Maybach, a proto si objednal kousek, který vyrobili speciálně pro něj a jeho rodinu. Kromě obvyklých funkcí a výbavy, má jeho auto speciální, na zakázku míchaný lak, uvnitř ledničku, stříbrné sklenice na whisky a na šampaňské či solární střešní okno, které zajišťuje pravidelnou cirkulaci vzduchu i za velkých veder a vypnutého motoru.

-AR-

Líbil se vám článek? Sdílejte ho s ostatními na sociálních sítích.